مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه گفت : طرح مهر تندرستی در 19 دی ماه سال جاری همزمان با ولادت پیامبراکرم(ص) و ولادت امام جعفر صادق (ع) برگزار می گردد که تعداد 521 موقوفه درآمدزا از این طرح پشتیبانی می کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حمید عسگری سوادجانی با اشاره به اجرای طرح مهر تندرستی گفت : پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر عمل امینانه به نیات و در راستای رسالت های خطیر سازمان اوقاف و امور خیریه بر نظارت و صیانت از نحوه اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیر اندیش ، این اداره کل با توجه به اجرای موفق این طرح در سال گذشته، برای دومین سال پیاپی اقدام به اجرای طرح مهر تندرستی نموده است.
 
مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه افزود: این طرح همزمان با سالروز ولادت پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله در 19 دی ماه سال جاری به طور همزمان در کل کشور برگزار می گردد. در این طرح موضوعاتی از قبیل پرداخت هزینه های دارو، معالجه و مداوای بیماران بی بضاعت،مخارج جاری بیمارستان، تجهیز بیمارستان ها و درمانگاه ها و همچنین مراکز بهداشت در دستور کار قرار دارد.
 
عسگری با بیان اینکه در این طرح چند برنامه ویژه پیگیری می شود، افزود: یکی از برنامه های این طرح، حمایت از تحقیقات پزشکی و کمک به دانشگاه علوم پزشکی است. وی همچنین افزود : در پرداخت هزینه های درمان، هزینه های معاینات پزشکی و پرداخت هزینه های نسخه ها و همچنین در بخش دارو، کمک به تاسیس داروخانه، و کمک به پرداخت هزینه های داروی بیماران خاص و صعب العلاج مد نظر قرار گرفته است. در بخش اهدای تجهیزات پزشکی، تهیه و وقف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پیراپزشکی و سایر ملزومات با اولویت تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی موقوفه در این برنامه قرار دارد.
 
مدیر کل امور اجتماعی و موسسات خیریه با بیان اینکه در این طرح اهتمام ویژه به هماهنگی با سازمان های امدادرسان و موسسات خیریه واجد شرایط شده است که با اجرای آن می توان بخش عمده ای از مشکلات مالی و درمانی بیماران مخصوصا کسانی که مبتلا به بیماری خاص و صعب العلاج شده اند، کمک کند.
 
وی همچنین افزود: تجليل از واقفين مرتبط با حوزه سلامت ، ترغیب خیرین به ایجاد وقف جدید و همچنین رونمايي از وقف نامه هاي جديد این عرصه ، و گزارش دهی چگونگی اجرای نیات واقفین در این حوزه از برنامه هاي نمادين این طرح خواهد بود.
/2759/